Asfaltowa masa zalewowa na gorąco DS10 / DS30
DS 10
Asfaltowa masa naprawcza do warstw od 1 do 15 mm, stosowana na gorąco
Odpowiadająca TL-Fug-StB 01 i DIN EN 14188-1 Typ N2
Przeznaczenie:
Asfaltowa masa naprawcza DS 10, przeznaczona jest do wyrównywania kolein i śladów po frezowaniu, wyrównywania zapadlin i ubytków w nawierzchniach drogowych. Jest również odpowiednia do rehabilitacji nawierzchni po usunięciu oznakowania poziomego. Ponadto może być stosowana jako środek naprawczy do zniszczonych, wysuszonych nawierzchni asfaltowych.
Cechy produktu:
- Asfaltowa masa naprawcza DS 10 spełnia wymagania „Technicznych warunków dostaw asfaltowych zalew drogowych” (TL Fug-StB 01) dla „mas zalewowych do napraw nawierzchni”.
- Asfaltowa masa naprawcza DS 10 składa się z asfaltu, wypełniaczy mineralnych i elastomerów uplastyczniających. Jest odpowiednia do układania warstwy od 5 do 15 mm.
Asfaltowa masa naprawcza DS 10 oraz wykonane nią naprawy charakteryzują się następującymi cechami:
- Łatwa w naniesieniu i wyrównaniu
- bardzo dobra przyczepność do podłoży mineralnych i bitumicznych;
- stabilna w warstwach o grubości do 15 mm
- współpracująca z wszystkimi materiałami budowlanymi na bazie bitumu
- duża odporność na starzenie się zarówno produktu, jak i wykonanej naprawy;
- odporne na działanie wody, soli, słabych kwasów itp.
- produkt na bazie asfaltu – łatwy recycling.
Aplikacja:
-
roztapianie -
Po wyjęciu zalewy z opakowania (puszka metalowa lub worek) należy ją włożyć do kotła i rozgrzać do temperatury aplikacji 190-240 0C. Najlepszy jest kocioł płaszczowy z mieszadłem mechanicznym i termometrem, pozwalający unikać miejscowego przegrzania i przywierania skoksowanego materiału do ścian kotła. Należy bardzo uważać, by nie przegrzać masy powyżej temperatury maksymalnej – może to doprowadzić do utraty jej właściwości, Stapiać jedynie taką ilość zalewy (masy), która przewidywana jest na zapotrzebowanie całodzienne, ponieważ właściwości produktu mogą się zmienić w wyniku wielokrotnego stopienia.
-
przygotowanie podłoża -
Podłoże przed naprawą muszą być suche i czyste. Należy usunąć z nich pozostałości oleju i tłuszczu oraz kurz i luźne kawałki. Zalecane jest przedmuchanie strumieniem sprężonego gorącego powietrza, w celu jej dokładnego oczyszczenia, wysuszenia i podgrzania. Przy naprawie nawierzchni mineralnej (np. betonowej) zalecane jest naniesienie gruntownika COLZUMIX lub innego na bazie żywic. Gruntownik ma za zadanie związanie pozostałości pyłowych i utworzenia przyczepnej powłoki, która wzmocni przyczepność masy do podłoża. Przed wypełnieniem ubytku naniesiony gruntownik musi wyschnąć tzn. powierzchnia zagruntowana powinna być dotykowo sucha. Tak przygotowane podłoże gwarantuje wysoką siłę przyczepności i trwałą naprawę
-
wypełnienie ubytku -
Asfaltową masę naprawczą DS 10 można aplikować z konewki (ew. innego naczynia) lub bezpośrednio z kotła Ew. zalewarki. Masa nie nadaje się do pompowania. Podczas aplikacji masa musi mieć odpowiednią temperaturę. W niższej temperaturze płynność masy spada, co wyraźnie utrudnia pracę, a masa może nie wypełnić szczeliny do końca, co wpływa na jakość wykonanej naprawy. Dla osiągnięcia odpowiedniej przyczepności naprawianej nawierzchni należy zaraz po zaaplikowaniu masy posypać ją grysem o uziarnieniu 1-3 lub 2-5 i docisnąć lekkim walcem ręcznym. Naprawiana powierzchnia może następnie być pokryta innym materiałem, np. oznakowanie poziome.
Warunki pogodowe:
- Odpowiednio przygotowane miejsca mogą byś zalewane w korzystnych warunkach atmosferycznych, przy temperaturze podłoża nie niższej niż 5° C. Przy zagrożeniu opadami deszczu lub przy wystąpieniu jego opadu należy przerwać pracę.
Zużycie materiału:
- DS 10 – długość miejsca naprawianego [cm] x szerokość miejsca naprawianego [cm] x głębokość miejsca naprawianego [cm] x gęstość masy [=2,2 g/cm3] = zużycie [g]
- Gruntownik COLZUMIX - jeśli jest niezbędny, zużycie gruntownika wynosi ok. 0,3 l.m2.
Magazynowanie:
- Produkt należy magazynować w chłodnym i suchym miejscu. Okres przechowywania przynajmniej 24 miesiące
Opakowania:
- puszka metalowa (hobok) 20 kg – 20 szt./pal
- worek z granulatem 20 kg – 40 szt/pal
Środki czystości:
- sprzęt – benzyna i ogólnodostępne rozpuszczalniki
- kontakt ze skórą – pasta do mycia rąk
Usuwanie odpadów:
- Do recyklingu nadają się jedynie całkowicie i dokładnie opróżnione pojemniki. Resztki substancji mogą być usuwane zgodnie z przepisami dotyczącymi usuwania odpadów nr 170302 (mieszanki mineralno-asfaltowe nie zawierające smoły).
Dane techniczne:
Rodzaj | asfaltowa masa naprawcza |
Podstawowy składnik | asfalt modyfikowany |
Kolor | czarny |
Gęstość | 2,2 g/cm³ |
Konsystencja | ciało stałe (w bloku lub granulacie), po podgrzaniu - płynne |
Nakładanie | konewką, lancą lub zalewarką |
Temperatura wbudowywania | 190-240 °C |
Gruntownik | COLZUMIX (na bazie żywic) |
DS 30
Asfaltowa masa naprawcza do grubości warstwy powyżej 15 mm, stosowana na gorąco
Odpowiadająca TL-Fug-StB 01
Przeznaczenie:
Asfaltowa masa naprawcza DS 30, przeznaczona jest do wyrównywania kolein i śladów po frezowaniu, wyrównywania zapadlin i ubytków w nawierzchniach drogowych. Jest również odpowiednia do rehabilitacji nawierzchni po usunięciu oznakowania poziomego. Ponadto może być stosowana jako środek naprawczy do zniszczonych, wysuszonych nawierzchni asfaltowych.
Cechy produktu:
- Asfaltowa masa naprawcza DS 30 spełnia wymagania „Technicznych warunków dostaw asfaltowych zalew drogowych” (TL Fug-StB 01) dla „mas zalewowych do napraw nawierzchni”.
- Asfaltowa masa naprawcza DS 30 składa się z asfaltu twardego i wypełniaczy mineralnych (kruszywo). Jest odpowiednia do układania warstwy jednorazowo powyżej 15mm.
Asfaltowa masa naprawcza DS 30 oraz wykonane nią naprawy charakteryzują się następującymi cechami:
- Łatwa w naniesieniu i wyrównaniu
- bardzo dobra przyczepność do podłoży mineralnych i bitumicznych;
- stabilna w warstwach o grubości powyżej 15 mm jednorazowo;
- współpracująca z wszystkimi materiałami budowlanymi na bazie bitumu;
- duża odporność na starzenie się zarówno produktu, jak i wykonanej naprawy;
- odporne na działanie wody, soli, słabych kwasów itp.
- produkt na bazie asfaltu – łatwy recycling.
Aplikacja:
-
roztapianie -
Po wyjęciu zalewy z opakowania (puszka metalowa lub worek) należy ją włożyć do kotła i rozgrzać do temperatury aplikacji 190-240 0C. Najlepszy jest kocioł płaszczowy z dużym wylewem (min. 2cm średnicy) z mieszadłem mechanicznym i termometrem, aby uniknąć przywierania materiału do ścian kotła, co może spowodować jego punktowe przegrzanie i zwęglenie, a nawet zapłon. Przed aplikacją należy zwrócić uwagę, aby materiał był jednorodny – podczas roztapiania kruszywo ma tendencję do osiadania na dnie kotła.
-
przygotowanie podłoża -
Podłoże przed naprawą muszą być suche i czyste. Należy usunąć z nich pozostałości oleju i tłuszczu oraz kurz i luźne kawałki. Zalecane jest przedmuchanie strumieniem sprężonego gorącego powietrza, w celu jej dokładnego oczyszczenia, wysuszenia i podgrzania. Przy naprawie nawierzchni mineralnej (np. betonowej) zalecane jest naniesienie specjalnego gruntownika żywicznego do mas zalewowych na gorąco. Gruntownik ma za zadanie związanie pozostałości pyłowych i utworzenia przyczepnej powłoki, która wzmocni przyczepność masy do podłoża. Przed wypełnieniem ubytku naniesiony gruntownik musi wyschnąć tzn. powierzchnia zagruntowana powinna być dotykowo sucha. Tak przygotowane podłoże gwarantuje wysoką siłę przyczepności i trwałą naprawę.
-
wypełnienie ubytku -
Asfaltową masę naprawczą DS 30 można aplikować z konewki (ew. innego naczynia) lub bezpośrednio z kotła zalewarki. Masa nie nadaje się do pompowania gdyż zawiera kruszywo. Przed aplikacją należy zwrócić uwagę, aby materiał był jednorodny – podczas roztapiania kruszywo ma tendencję do osiadania na dnie kotła. Podczas aplikacji masa musi mieć odpowiednią temperaturę. W niższej temperaturze płynność masy spada, co wyraźnie utrudnia pracę i wpływa na jakość wykonanej naprawy. Dla osiągnięcia odpowiedniej przyczepności naprawianej nawierzchni można zaraz po zaaplikowaniu masy posypać ją grysem o uziarnieniu 1-3 lub 2-5 i docisnąć lekkim walcem ręcznym. Naprawiana powierzchnia może następnie być pokryta innym materiałem, np. oznakowanie poziome.
Warunki pogodowe:
- Odpowiednio przygotowane miejsca mogą byś zalewane w korzystnych warunkach atmosferycznych, przy temperaturze podłoża nie niższej niż 5° C. Przy zagrożeniu opadami deszczu lub przy wystąpieniu jego opadu należy przerwać pracę.
Zużycie materiału:
- DS 30 – długość miejsca naprawianego [cm] x szerokość miejsca naprawianego [cm] x głębokość miejsca naprawianego [cm] x gęstość masy [=2,2 g/cm3] = zużycie [g]
- Gruntownik - zużycie gruntownika wynosi ok. 0,3 l.m2.
Magazynowanie:
- Produkt należy magazynować w chłodnym i suchym miejscu. Okres przechowywania nie mniej niż 24 miesiące
Opakowania:
- puszka metalowa (hobok) 20 kg – 20 szt./pal
- worek z granulatem 20 lub 25 kg – po 40 szt/pal
Środki czystości:
- sprzęt – benzyna i ogólnodostępne rozpuszczalniki
- kontakt ze skórą – pasta do mycia rąk
Usuwanie odpadów:
- Do recyklingu nadają się jedynie całkowicie i dokładnie opróżnione pojemniki. Resztki substancji mogą być usuwane zgodnie z przepisami dotyczącymi usuwania odpadów nr 170302 (mieszanki mineralno-asfaltowe nie zawierające smoły).
Dane techniczne:
Rodzaj | asfaltowa masa naprawcza |
Podstawowy składnik | asfalt |
Kolor | czarny |
Gęstość | 2,2 g/cm³ |
Konsystencja | ciało stałe (w bloku lub granulacie), po podgrzaniu - półpłynne |
Nakładanie | konewką lub zalewarką |
Temperatura wbudowywania | 190-240 °C |
Gruntownik | żywiczny |